Page 8 - ZA 83
P. 8


Opis przedmiotu zamówienia



Brak informacji o przedmiocie zamówienia

nie prowadzi do unieważnienia procedury






Jeśli w ogłoszeniu o zamówienie omyłkowo nie zamieszczono opisu przedmiotu zamówie-
nia, nie oznacza to, że należy unieważnić postępowanie. Informacje dotyczące przedmiotu
zamówienia można bowiem znaleźć również w specyfkacji istotnych warunków zamówienia.



Zamawiający musi pamiętać, iż ma prawo wania lub wykonanie zamówienia nie ślonego w art. 94 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli
unieważnić procedurę udzielenia zamówie- leży w interesie publicznym, czego nie nastąpiło naruszenie jej art. 101 ust. 1
nia jedynie w ściśle określonych w ustawie można było wcześniej przewidzieć, pkt 2,
Pzp przypadkach. 7) postępowanie jest obarczone nieusu- 6) z naruszeniem przepisów ustawy zasto-
walną wadą uniemożliwiającą zawarcie sował zapytanie o cenę.
Ustawowe przesłanki ważnej umowy.
unieważnienia W przetargu nieograniczonym podstawą
Do podjęcia czynności unieważnienia postę- Powody unieważnienia unieważnienia postępowania zgodnie z prze-
powania obligują zamawiającego wyłącznie umowy słanką z pkt 7 może być wyłącznie fakt
następujące okoliczności: Aby unieważnienie postępowania ze względu niezamieszczenia lub nieprzekazania ogło-
1) w procedurze nie złożono ani jednej na wystąpienie przesłanki opisanej w pkt 7 szenia o zamówieniu. Trzeba też pamię-
oferty niepodlegającej odrzuceniu albo było zasadne, wada postępowania musi tać, że określenie przedmiotu zamówienia
nie wpłynął żaden wniosek o dopusz- skutkować koniecznością unieważnienia wynika z innych części ogłoszenia, m.in.
czenie do udziału w postępowaniu od umowy. To z kolei może nastąpić, jeżeli z jego tytułu czy nazwy nadanej zamówieniu.
wykonawcy niepodlegającego wyklu- zamawiający: Ponadto w ogłoszeniu znajdują się infor-
czeniu, z zastrzeżeniem pkt 2 i 3, 1) zastosował negocjacje bez ogłoszenia lub macje określające, gdzie zamieszczona jest
2) w zapytaniu o cenę nie złożono co naj- zamówienie z wolnej ręki z naruszeniem siwz. Wykonawcy w przypadku jakichkol-
mniej dwóch ofert niepodlegających przepisów ustawy Pzp, wiek wątpliwości mogli więc niezwłocznie
odrzuceniu, 2) nie zamieścił ogłoszenia o zamówieniu zapoznać się z zakresem i wielkością prac.
3) w licytacji elektronicznej wpłynęły lub go nie przekazał,
mniej niż dwa wnioski o dopuszczenie 3) zawarł umowę z naruszeniem art. 94 ust. 1 Podstawa prawna:
do udziału w licytacji albo nie złożono albo art. 183 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli unie- art. 93, art. 144 ustawy z 29 stycznia 2004 r.
żadnej oferty, możliwiło to KIO uwzględnienie odwo- – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.:
4) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta łania przed zawarciem umowy, Dz.U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.).
z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą 4) uniemożliwił składanie ofert orientacyj-
zamawiający zamierza przeznaczyć na nych wykonawcom niedopuszczonym Dominika Perkowska
sfnansowanie zamówienia, chyba że ist- dotychczas do udziału w dynamicznym prawnik, praktyk z wieloletnim
nieje możliwość zwiększenia tej sumy, systemie zakupów (dalej: DSZ) lub unie- doświadczeniem w dziedzinie
5) w przypadkach, o których mowa w art. 91 możliwił wykonawcom dopuszczonym zamówień publicznych, m.in.
ust. 5 ustawy Pzp, zostały złożone oferty do DSZ złożenie ofert w postępowaniu zastępca naczelnika wydziału
dodatkowe o takiej samej cenie, prowadzonym w ramach DSZ, zamówień publicznych w dużej instytucji
6) wystąpiła istotna zmiana okoliczności, 5) udzielił zamówienia na podstawie umowy zamawiającej, obecnie główny specjalista
powodująca, że prowadzenie postępo- ramowej przed upływem terminu okre- ds. zamówień publicznych w frmie wykonawczej


























ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W ORZECZNICTWIE STYCZEŃ/LUTY 2015 | 8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13